Nøjagtighed og erfaring

SEO optimering til virksomheder der ønsker at få mere ud af deres hjemmeside


Skal det være nemmere for dine kunder?

Processen for et projekt

Når du henvender dig med et projekt, om mere synlighed for din hjemmeside på nettet, er der en række punkter, som jeg skal snakke med dig om. Ofte vil vi mødes over en kop kaffe, hvor jeg vil komme med en række spørgsmål.

  • Er der tidligere udført nogen former for Google optimering på siden?
  • Hvor mange besøgende er der på siden nu?
  • Er der nogen form for statistik på siden?
  • Hvilke søgeord er interessante for dig?
  • Hvis siden ikke eksisterer endnu, er domænenavn valgt?.
  • Er det alle sider, eller er det evt. kun forsiden + nogle undersider?
  • Er der lavet en analyse af søge ord?

Inden jeg starter.

Inden jeg rører ved noget vil jeg lave en rapport omkring nuværende placeringer. Uden denne kan jeg ikke se om der er fremgang, og endnu vigtigere du kan ikke se hvad du får.

Når den er lavet er der et udgangspunkt for placeringer i Google og Bing.

Analyse - Søgeordanalysen

For at komme frem til de relevante søgeord for din side, er en analyse nødvendig.

Et lille eksempel:
En person, der skal bruge en vaskemaskine, vil måske søge på "billig vaskemaskine", men hjemmesiden som sælger vaskemaskiner, er mest er eksponeret på "hårde hvidevarer".

Eksemplet virker måske lidt søgt, men det er meget relevant i hverdagen, hvor der bliver arbejdet med søgeoptimering. Ofte søger personer også efter flere ord som "billig vaskemaskine" eller "god vaskemaskine". En søgeords analyse vil bl.a. afsløre, om der er relaterede ord til et givet emne, der genererer mere trafik.

Implementering

Når de rigtige ord eller sætninger er fundet, starter arbejdet med at implementere de elementer, der skal hjælpe dine kunder med at find dig.

Denne process kan tage noget tid, så lidt tålmodighed vil være en god ting at starte med. 

Afslutning

Når processen er gentaget nogle gange med løbende kontrol af resultater vil jeg lave en rapport der sammenligner med den første test. Der vil komme et meget præcist billed af fremgangen.

Dine kunder skal gerne nemmere kunne finde dig online.

Kontakt mig rh@amja.dk eller ring 20 688 717

Få en uforpligtende snak

Send en besked

Tekniske termer

Nedenstående er en beskrivelse og vejledning til selv at lave optimere dit website.

Indholds optimering

Indholds optimeringen foregår på den enkelte side hvor alt hvad søgemaskinerne kan se når deres robotter kommer forbi.

Der skal det struktureres således at, det relevante emne fremstår tydeligt.

Title

Side titlen er det du kan se i browserens fane.

Det er det vigtigste tag der er at forholde sig til. Det er det første kunden ser i søgeresultaterne. Det ord eller sætning du ønsker frem skal være her en gang.

Længden må maks. være 65 tegn inklusivt mellemrum.

Title tag

Meta tags

Her skal der være en god beskrivelse af siden indhold, det er den del der bliver præsenteret under titlen i søgeresultaterne. Længden må maksimalt være 155 tegn inklusivt mellemrum, ellers bliver du let straffet med hensyn til SEO og placeringer. Som udgangspunkt skal søgeordet eller sætningen være der en gang.

Meta description

Det er dog mere vigtigt det er en godbeskrivelse, end søgeordet er repræsenteret.

Det er vigtigt at huske, denne del er service til jeres kunder. Så det skal være præcist, og med en vejledning til det der er på jeres website.

Indholdet på siden

Selve indholdet på siden skal give en god information til kunden om, specifikationer, vejledninger og beskrivelse. Keywords eller nøgleordene skal indgå, men pas på med antallet af gange. Det er faktisk noget af kunsten ved søgeoptimering, ikke at gentage selve ordret eller sætningen for meget.

SEO overskrifter

I overskriften <h1> og <h2> op til <h6> skal de rette ord repræsenteres, for at give en god beskrivelse til siden.

Formatering.

Brug formatering som bold (Fed skrift) og italic (Kursiv skrift) hvor det giver mening. I denne sætning er "Fed skrift" med bold og "Kursiv skrift" med italic.

Duplicate content og SEO

Her har vi en af de mere sjove ting at finde hvis det er sket, det kan tage forholdsvis lang tid at finde duplicate content. Så derfor gør det ikke. Skriv altid dit eget indhold. Jeg ved det kan være en stor opgave, men der er ingen vej uden om. Google straffer hårdt på denne.

Billeder

Der skal selvfølgelig være billeder repræsenteret. Til et billede er der et ”alt” tag til at angive en beskrivelse af billedet. Det er forskelligt hvordan det fungerer, i de forskellige CMS systemer.

Der er nogle gange mulighed for at angive den, og andre gange er det billede navnet der er der. Så for at være sikker når du navngiver billeder angiv navnet på varen. Så hvis det er Nike sko, og billedet hedder ”nike-sko.jpg” i stedet for ”img14598.jpg”

Sørg for at billedet ikke er for stort når du uploader det. Det er ikke funktionelt med et billede der fylder 8mb. Hvis det er en dårlig mobil forbindelse og det tager 3 minutter at hente det, så er kunden videre til det næste resultat.

Skal du have hjælp? Kontakt mig rh@amja.dk eller ring 20 688 717

Få et uforpligtende tilbud

Send en besked idag :-)

Fejl koder

Når du laver en forespørgsel til et website sender browseren en kode retur. Der er det vigtigt der kun komme en kode 200 retur, det vil sige det er som det skal være og det virker.

Her er en liste over fejlkoder:

  • 200 – Serveren har returneret siden uden problemer.
  • 301 – Siden er flyttet permanent.
  • 302 – Siden er flyttet midlertidigt.
  • 404 – Siden du forespurgte på eksisterer ikke.
  • 503 - Serveren er midlidertidet ikke tilgængelig.

De eneste koder der er godkendt er defor kode 200 og 302.

Tekniske faktorer som kodning

I dag er en af faktorerne Google tager i betragtning i forhold til SEO optimering, er om siden har SSL certifikat installeret på serveren. Det er anbefalet at alle sider har https. I dag er det heller ikke en specielt bekostelig affære at få et certifikat. Der kan dog opstå udfordringer hvis det er en eksisterende side der skal have det tilføjet. Specielt hvis der fra siden er forespørgsler ud til ikke sikre sider , altså sider med http.

Url og opbygning af siden

Selve sidens opbygning og struktur skal være en god hierarkisk struktur.

Her er et eksempel

  • Forside
    • kategori-keyword
      • underkategori-keyword
        • primære-keyword

http://www.eksempel.dk/kategori-keyword/underkategori-keyword/primære-keyword.html

Derudover skal det programmeres således der ikke er dynamiske url. Det vil sige en url kan se således ud: http://www.eksempel.dk/kategori-keyword?kategori=sko. Der skal det laves så der er redirect på så url’en vil se således ud http://www.eksempel.dk/kategori-keyword/sko

Links

På siden må der selvfølgelig ikke være døde links. Det resulterer i en fejlkode 404. Derudover skal antallet af links på en side begrænses til at være under 100, som en rettesnor.

Hastighed

På trods af vores store hastighed på internettet i dag har hastigheden stadig meget at sige. Det er en vigtig SEO faktor at tage højde for. Specielt i forhold til brugervenlighed og mobil tilgang. Med vores søgninger i dag efter ydelser, er vi ikke specielt tålmodige. Er der ikke response fra siden inden for 1 sekund, hopper vi tilbage og tager den næste i rækken.

Bruger venlighed og mobil venlig

Google måler på om siden er mobilvenlig. De ting der spiller ind er om siden holder sig inden for viewport. Det vil sige der ikke er fx billeder der går uden for siden, specielt mår det er fra en mobil enhed eller tablet.

Link Building

Link Building er en meget vigtig faktor. Den kan der skrives en hel bog om, hvilket der er gjort. Jeg vil anbefale seo lex som inspiration til at lære og få indblik i hele processen omkring link Building.

Se mere om en ny hjemmeside Håndværkere Industri

Kontakt

De seneste projekter

Her er et udvalg af de seneste Umbraco projekter jeg har arbejdet med. Du er altid velkommen til at kontakte mig og jeg vil kontakte dig hurtigst muligt


Chicago Roasthouse

Service aftale i forbindelse med nedbrud eller andet der forstyrrer bestillings processen på deres webshop.

Hr Jørgensen

Michael kontaktede mig med opgaven for at blive synlig på nettet i og omkring Randers. Han havde ikke nogen hjemmeside, og har ikke meget tid til at opdaterer eller sætte sig ned og lave en.

  • Umbraco CMS
  • Søge optimering...

Hjemmeside til Glarmester

Kurt henvendte sig til mig, for at få flere henvendelser gennem hans hjemmeside.

Han ønskede at være mere synlig i området omkring Lystrup og Djursland.

Der vare et budget til markedsføring, som efterfølgende er reduceret kraf...

Niche webshop med tøj

Daro.dk havde en eksisterende webshop med begrænset trafik og dårlig konvertering.

De ønskede en ny webshop, med deres eksisterende betalingsløsning.

Der var en deadline med levering til en messe. Den blev klaret lige til punk...