Google+
amja  /  Løsninger  /  Markedsføring  /  Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering

Efter SEO - konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering optimerer hjemmesiden til at skabe flere henvendelser ud fra den eksisterende trafik på siden.
Arbejde med konverteringsraten på en hjemmeside kan påvirke mange elementer på siden.
Her er en gennemgang af nogle elementer, hvor der kan være noget at hente.

Brugervenlighed
Hvordan er hjemmesiden opbygget? Er der en overskuelig navigation, og er det tydeligt hvor på siden, man er? Hvis der er rod på siden, kan det være nødvendigt at lave en ny menustruktur eller bytte om på ting.

Farver
Farverne kan være et andet sted, der skal arbejdes med. Er knapperne f.eks. synlige nok - eller skal farverme ændres, så de bliver mere synlige?

Handling
Positioner for handlingsknapper - f.eks. "Kontakt" eller "Tilmeld nyhedsbrev" - er de synlige på alle sider? En tekst kan brydes ved at give mulighed for henvendelse, eller der kan sættes en kontaktformular ind.

Video
Video er en god måde at gøre opmærksom på budskabet, uden at brugeren af hjemmesiden behøver at gøre noget. En kort præsentationsvideo kan være med til at vække nye kunders interesse.

René Halskov

Twitter

Du er altid velkommen til at kontakte mig med dine spørgsmål omkring en hjemmeside, CMS eller andet. Send en mail eller ring 20 68 87 17

Jeg vil ringes op..