Google+
amja  /  Blog  /  SEO  /  Google optimering

Google optimering

Google optimering - tilfældigheder?

Er Google optimering tilfældigheder eller er der en mere rigtig tilgang til Google optimering.

Hvad er google optimering
Google optimering, SEOAt have en side på nettet er ikke ensbetydende med at den generer henvendelser eller er synlig.

  1. Siden skal være synlig
  2. Generer henvendelser

Det er det som optimering går ud på. At tilpasse siden til dine kunder så de får svar på deres spørgsmål.
Hvis kunderne finder siden interessant og føler at de får svar så er der større mulighed for success.

Det kan måles på CTR, eller klikrate. Der et tal for hvor mange gange siden er blevet vist og hvor mange gange der er klikket på siden.

For at kunne måle dette, er det nødvendigt at have statistik på siden der fortæller noget om brugeres adfærd.

For at forbedre CTR starter det allerede ved søgeresultaterne, og det der bliver vist i dem.
Det er title tag og som udgangspunkt metabeskrivelsen.

Der er det et spørgsmål om test og erfaringer i at få skrevet de rigtig ord som fanger opmærksomheden, eller give svar på de spørgsmål som den nye kunde sidder med.

Derefter er  er det et spørgsmål om landingssiden passer overens med det de forventer.

For at komme frem til at de henvender sig kan der laves delmål og se hvor de forlader siden.
Det er også muligt at kører med test på flere forskellige forsider. Således det er muligt at prøve ændringer af online.

Google optimering er ikke en tilfældighed.

comments powered by

Amja Webdesign

René Halskov

Twitter

Du er altid velkommen til at kontakte mig med dine spørgsmål omkring en hjemmeside, CMS eller andet. Send en mail eller ring 20 68 87 17

Jeg vil ringes op..